هود آشپزخانه

آشپزها روزانه زمان زیادی را در هود آشپزخانه می‌گذرانند و به همین دلیل برخورداری از یک فضای مطبوع و خوشبو حق آن‌ها است. در نتیجه تولیدکنندگان روزبه‌روز هودهای ایرانی بهتری را وارد بازار می‌کنند. برای انتخاب و خرید هود مناسبی که در این راستا نیازهای خاص شما را برطرف کند، باید بهترین برندهای هود ایرانی را بشناسید و پیش از آن نسبت به نکات مهم مرتبط اطلاع یابید. پس با این وجود تمامی مسائل پراهمیت را در این مطلب برای شما شرح خواهیم داد.

نکات مهم پیش از خرید هود
اگر بخواهید هنگام خرید هود جلوی ضرر را بگیرید و به طبع یک خرید سودمند را رقم بزنید، باید نکات مهمی شامل بی‌صدا بودن، مکش بالا، فضای آشپزخانه و ابعاد و ظاهر هود را در نظر بگیرید. تنها در این صورت و به همراه آشنا شدن با بهترین برندهای ایرانی خواهد بود که انتخابی مطمئن خواهید داشت.

بی‌صدا بودن هود
ایجاد سروصدای زیاد هود نه‎‌تنها مشکلی آزاردهنده است، بلکه در خیلی از موارد آن را به یک وسیله بی‌استفاده تبدیل می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود که خرید هود بی‌صدا به عنوان یکی از مهم‌ترین مشخصات محسوب شود.

مکش بالای هود
انواع مختلف هودها با قدرت مکش خاصی طراحی می‌شوند که هر یک برای بعضی از افراد مناسب‌تر هستند. برای مثال یک هود با مکش بسیار قوی برای آشپزخانه رستوران‌ها مناسب‌تر است در حالی که یک مدل با مکش متوسط یا بالا عملکرد مفیدی را برای استفاده در منازل ارائه خواهد کرد. قدرت مکش بیشترین درصد تأثیر را در جذب باکتری، بوی نامطبوع، ذرات بخار و آلودگی‌های دیگر خواهد داشت. پس به این ترتیب نباید اهمیت این نکته را دست کم گرفت.

فضای آشپزخانه و ابعاد هود
بهترین برندهای هود ایرانی را بشناسید

هنگام خرید هود باید دقت کرد که دقیقاً با فضای آشپزخانه همخوانی داشته باشد. برای این کار ابتدا باید ابعاد و فضای هود را در آشپزخانه اندازه‌گیری کرد و سپس با ابعاد هود هنگام خرید تطبیق داد. به این صورت در پایان یک مدل استاندارد با قرارگیری دقیق و منظم خواهید داشت.

ظاهر هود
ظاهر هود مثل رنگ، طرح، اندازه، استیل یا شیشه‌ای بودن و تمامی موارد این چنینی تأثیر زیادی در نمای آشپزخانه شما خواهد داشت. همچنین امروزه هودها از لحاظ نوع نصب در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر شخص یک نوع را به دیگری ترجیح می‌دهد. پس بهتر است پیش از انتخاب در خصوص مدل دلخواه خود اولویت‌بندی لازم را انجام دهید تا از نتیجه رضایت داشته باشید.

این موارد مهم‌ترین نکات پیش از خرید هود هستند که آگاهی از آن‌ها در کنار اطلاع از بهترین برندها به شما کمک بزرگی در انتخابی عاقلانه خواهد کرد. البته اگر قصد دارید در این باره بیشتر بدانید، بهتر است به مقاله در خرید هود به چه نکاتی باید توجه نمود، مراجعه کنید.

انواع هود
اطلاع یافتن از انواع هود کمک خواهد کرد تا مدلی را انتخاب کنید که با نیاز و آشپزخانه شما سازگاری داشته باشد. با وجود اینکه نوع کابینت‌ها و آشپزخانه تأثیر چشمگیری در این انتخاب دارد اما در آخر یک مسئله وابسته به سلیقه شخصی است.

هود جزیره‌ای: این نوع هود از سقف آویزان می‌شود و بالای اجاق گاز قرار می‌گیرد.
هود شومینه‌ای: این هود به‌صورت موازی با اجاق گاز نصب می‌شود.
هود مخفی (توکار): این نوع به‌صورت توکار نصب می‌شود و به نسبت فضای کمی را اشغال می‌کند.
هود زیر کابینتی: از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین هودها است که زیر کابینت و بالای اجاق گاز قرار می‌گیرد.
هود مورب: این نوع از مدل‌های پرطرفدار است که با طراحی زاویه‌دار خود بالای اجاق نصب می‌شود.
هر یک از این انواع دارای مدل‌های گسترده‌ای هستند که برندهای مختلف آن‌ها را تولید کرده‌اند. در ضمن هر کدام در کنار داشتن طرفداران زیاد، عملکرد مخصوص به خود را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

بهترین هودهای ایرانی
بهترین برندهای هود ایرانی را بشناسید

اگر به لوازمی که برای استفاده وارد منزل خود می‌کنید اهمیت می‌دهید، باید با بهترین هودهای ایرانی برای خرید آشنایی پیدا کنید. این بهترین‌ها شامل برندهای هود کن، اخوان، بی مکث، آلتون و استیل البرز هستند.

هود کن
انواع مختلف هود کن در مدل‌های جزیره‌ای، توکار یا مخفی، شومینه‌ای، زیر کابینتی و مورب یا دیواری تولید شده‌اند و تمام مدل‌های آن به دلیل تولید بر اساس استانداردهای مربوطه از درجه کیفی لازم برخوردار هستند. همچنین اکثر نمونه‌های این برند در کنار بهره‌مندی از ساختار مناسب و استاندارد، دارای ظاهری مدرن و لوکس هستند که استفاده از آن‌ها به جذابیت آشپزخانه‌های ایرانی اضافه می‌کنند.

هود اخوان
مدل‌های هود اخوان در میان انواع هودهای موجود در بازار از پیشگامان هستند که توجه طرفداران و مصرف‌کنندگان بسیاری را به دست آورده‌اند. این سازنده معتبر در انواع هود مورب، زیر کابینتی، شومینه‌ای و مخفی تولیدات گسترده داشته است. محصولات این برند دارای کیفیتی مطلوب در کنار قدرت مکش بالا و کافی هستند. تنوع موجود در تولید هودهای اخوان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از میان آن‌ها مدلی مناسب با نیاز آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

هود بی مکث
زمانی که بحث به خرید هود می‌رسد، انواع هود بی مکث یکی از پرفروش‌ترین و البته بهترین مدل‌های موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. کالاها و محصولات این برند که نسبت به درجه کیفی بالای خود از قیمت مقرون به صرفه‌ای بهره‌مند هستند، در انواع هود مورب، زیر کابینتی، جزیره‌ای، شومینه‌ای و توکار تولید شده‌اند. در ضمن این سازنده محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است تا هر یک مطابق سلیقه اشخاص مختلف باشد.

هود آلتون
هود آشپزخانه آلتون از نمونه‌هایی است که به دلیل قیمت مناسب و به صرفه از پرفروش‌های بازار به حساب می‌آید. این سازنده مجرب هم محصولاتی در مدل‌های مخفی، مورب، شومینه‌ای و زیر کابینتی عرضه کرده است که هر یک در این زمینه دارای کیفیت لازم هستند. همچنین مانند بعضی از دیگر برندها، در ظاهر بسیاری از مدل‌های این برند از شیشه سکوریت مشکی اس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *